wchoice - kobiecy wybór

Jak mieć mocne i zdrowe paznokcie?

Jak mieć mocne i zdrowe paznokcie?

Stosujesz odżywki do paznokci, wcierasz w dłonie najróżniejsze kremy i olejki, a Twoje paznokcie nadal łamią się i rozdwajają? To znak, że brakuje im witamin i minerałów odpowiedzialnych za zdrowy wzrost płytki, jej twardość i kolor. Już teraz zafunduj swoim paznokciom kurację wzmacniającą, a zobaczysz jak Ci się odwdzięczą.

Paznokieć jest jednym z wytworów naskórka, którego głównym budulcem jest keratyna. Na jego wzrost wpływa prawidłowe ukrwienie oraz podział komórek macierzy, w której są tworzone, zwykle jest to 0,5-1,2 mm w ciągu tygodnia. Zdrowe paznokcie świadczą o dobrym stanie zdrowia, właściwej pielęgnacji i ochronie przed szkodliwym działaniem czynników zewnętrznych. Gdy jednak coś niedobrego zaczyna się z nimi dziać, stają się łamliwe i rozdwajają się. Powód tego może leżeć w jednej z poniższych przyczyn.

Główne przyczyny osłabienia paznokci:

  • zła dieta, niedobór witamin i cennych minerałów
  • środki chemiczne (płyn do mycia naczyń, proszek do prania, zmywacz acetonowy)
  • warunki atmosferyczne (temperatura, wilgotność, wiatr)

Jak poradzić sobie z problemem kruchych i łamliwych paznokci? Przede wszystkim należy wprowadzić do jadłospisu odpowiednie składniki odpowiedzialne za mocne i zdrowe paznokcie. Oto one:

  • białko (chude mięso, ryby, nabiał, jajka)
  • magnez (banan, jabłko, kiwi, kokos, morela, ziemniak, mięso drobiowe, marchew, pomidor)
  • żelazo (szpinak, jajka, grzyby, orzechy włoskie, fasola, suszone owoce)
  • wapń (jabłka, ryby, buraki, czosnek, wiśnie, kalafior, pszenica, jajka, jogurt)
  • potas (pomidory, truskawki, buraki, kapusta, cebula, kiwi, ananasy, banany, orzechy włoskie, cytryna, ogórek, marchew)
  • jod (ryby morskie, małże, ostrygi, mleko)
  • krzem (owies, warzywa i owoce)
  • witamina A (nabiał, jajka, tłuste ryby, wątróbka, masło, ser)
  • witaminy z grupy B (brokuły, brukselka, papryka orzeszki, pestki słonecznika, pszenica, kukurydza, banany, szpinak)
  • witamina C (warzywa i owoce)
  • witamina E (sałata, szpinak, kapusta, czosnek, orzechy, migdały, awokado, oleje roślinne)

Przyjmując przynajmniej raz dziennie produkty posiadające wyżej wymienione składniki, powodujemy, że przyjmujemy komplet aminokwasów, który jest niezbędny do funkcjonowania naszego organizmu jak również do odpowiedniej regeneracji i budowy skóry, włosów czy paznokci.

Na problem słabych paznokci dobre są także domowe zabiegi. Naturalna kuracja pozwoli zminimalizować łamliwość płytki oraz ograniczy jej rozdwajanie by cieszyć się zdrowymi, pięknie wyglądającymi paznokciami.

  1. Dwa razy dziennie wcieraj w płytki oraz skórki wokół nich olejek rycynowy albo olejek z kiełków przenicy. Wykonuj przy tym kilkuminutowy masaż.
  2. Raz w tygodniu nałóż na paznokcie maseczkę z żółtka, łyżeczki oliwy i kilku kropli soku z cytryny. Po 15 min. zmyj ją letnia wodą.
  3. Raz w tygodniu przygotuj w miseczce kąpiel dla paznokci z 1/4 szklanki oliwy z oliwek i kilku kropli witaminy A i E w płynie (kupisz ją w aptece).

Jeśli zachowamy przykazania dotyczące diety oraz zapewnimy paznokciom niezbędną pielęgnację, staną się one ozdobą dłoni, będą piękne, zadbane i co najważniejsze zdrowe.

Powiązane artykuły

MODA

URODA

POZOSTAŁE

REDAKCJA:

© 2013-2020 wchoice.pl Wszelkie prawa zastrzeżone

Projekt i wykonanie: skyagency.pl - strony internetowe