wchoice - kobiecy wybór

Jak wyglądać idealnie w bikini?

Jak wyglądać idealnie w bikini?

Lato tuż tuż, a co za tym idzie, woda, słońce, plaża i czas na ekspozycję swojego ciała w bikini. Każda z nas chciałaby bez żadnych oporów móc się nim chwalić w czasie wakacji. Co zrobić, by mieć idealną sylwetkę? Nie trzeba katować się rygorystyczną dietą ani spędzać godzin na siłowni. Lepiej zastosować się do 21 kroków przedstawionych poniżej, które w stosunkowo nieodczuwalny sposób zdziałają cuda. Wystarczy wprowadzić w życie pewne nawyki i tylko patrzeć jak nasze ciało się zmienia - na lepsze! To naprawdę działa!

1. Dostarczaj swojemu organizmowi odpowiednią ilość snu (7-8 godzin). Badania dowodzą, że podczas snu wydzielane są dwa hormony odpowiedzialne za to, jak syci się czujemy. Gdy śpimy krótko poziom leptyny (hormonu odpowiedzialnego za uczucie sytości) spada, a poziom greliny (hormonu odpowiedzialnego za apetet) rośnie, a więc w rezultacie czujemy się głodniejsi niż w rzeczywistości jesteśmy. Udowodniono, że u kobiet śpiących 5 godzin lub krócej dziennie, ryzyko wzrostu masy ciała podnosi się aż o 32%, a 15% kobiet dotyka otyłość.

2. Oczyszczaj organizm z toksyn. Raz na jakiś czas, przez 1-3 dni dostarczaj organizmowi odżywcze, łatwostrawne pożywienie, a unikaj kofeiny, alkoholu, cukru, a także przetworzonego, sztucznie aromatyzowanego jedzenia.  

3. Mniej może znaczyć więcej. Codziennie staraj się wykonywać ćwiczenia, zwłaszcza tzw. "brzuszki", regularnie wykonywane pomogą wyrzeźbić twój brzuch. Pamiętaj jednak, aby robić je dokładnie. Lepsze 20 właściwie wykonanych brzuszków niż 50 niedokładnych.

4. Spalaj kalorie zimną wodą. Zimna woda nie tylko smakuje lepiej, ale także szybciej rozprzestrzenia się po organiźmie niż letnia, dodaje energii chłodząc organizm od środka. Szklanka zimnej wody spala od 17 do 25 kalorii.

5. Zapisz się na zajęcia. W zależności od tego jaką osobowość posiadasz i co lubisz robić, zapisz się na fitness, jogę, taniec lub sztuki walki. Ciągły ruch pozwoli ci zrzucić zbędne kilogramy i wyrzeźbi twoją sylwetkę. Ale pamiętaj, aby uczęszczać na zajęcia regularnie.

6. Zafunduj sobie masaż. Stres wpływa niekorzystnie na utrzymanie szczupłej sylwetki. Kiedy się stresujemy i jesteśmy spięci, następuje wydzielanie kortyzolu (hormonu stresu wpływającego na apetyt), powodując utrzymanie uczucia głodu nawet, gdy odpowiednie ilości pokarmu już zostały dostarczone do organizmu. Regularny masaż relaksuje i wpływa korzystnie na cyrkulację krwi.

7. Zażywaj spacerów na świeżym powietrzu. Nawet 20-40 minut dziennie pozwala utrzymać dobrą formę, reguluje trawienie, ale też podnosi poziom endorfin, hormonów szcześcia, co w konsekwencji poprawia nam nastrój.

8. Wybieraj zdrowe węglowodany. Jagody, zielony groszek czy kalafior to owoce i warzywa bogate w błonnik, który reguluje trawienie. Ciastka, chleb i makaron dostarczają serotoniny - hormonu, aktywnego przede wszystkim w ośrodkowym układzie nerwowym i w układzie pokarmowym. Wpływa on na nasz apetyt, zwłaszcza na spożycie cukrów, niezbędnych do jej wytworzenia. Zapewnia nam więc energię życiową, ale w skrajnych przypadkach może sprzyjać problemom z kontrolowaniem wagi. Odpowiednia ilość makaronu, chleba czy ciastek, zwłaszcza tych wieloziarnistych (zawierają błonnik), dodaje nam energii, którą możemy spożytkować chociażby na biegi długodystansowe.

9. Oglądaj mniej telewizji. Siedzenie przed telewizorem wpływa niekorzystnie na naszą wagę. Badania dowiodły, że oglądanie reklam, w których prezentowane są przekąski, sprawiają, że zaczynamy myśleć o jedzeniu, a w konsekwencji zaczynamy jeść cokolwiek, co mamy pod ręką, niezależnie od tego czy byliśmy głodni czy nie.

10. Nie podążaj za tłumem. Znamy sytuacje, gdy będąc na lunchu z koleżanką, podjadamy frytki z jej talerza, zwłaszcza podczas ekscytującej konwersacji. Nawyki żywieniowe naszych współtowarzyszy mają wpływ na nasze, dlatego zacznij się kontrolować i zamiast podjadać frytki, zamów sobie sałatkę.

11. Rób przysiady. Dwie serie po 15 powtórzeń dziennie wpłynie korzystnie na kształtowanie się mięśni pośladkowych.

12. Zamień kawę na zieloną herbatę. Kawa pobudza łaknienie, tylko przez chwilę daje efekt sytości, w kolejnej fazie sprawia, że jesteśmy bardziej głodni, gdyż wypłukuje cukier z krwi. Zielona herbata natomiast jest silnym antyoksydantem i wspomaga metabolizm. Wskazane jest, aby pić do 4 filiżanek dziennie.

13. Używaj kremów antycellulitowych. Kosmetyki bogate w składniki antycellulitowe wyrównują wgłębienia w skórze. Dodatkowo te, które zawieraja właściwości samoopalające potrafią zdziałać optyczne cuda. Ciemniejsza skóra absorbuje więcej światła, które odbijając się od powierzchni opalonej skóry wydaje się być gładsza dla oka.

14. Wybieraj wino zamiast piwa. Oprócz tego, że wino wpływa korzystnie na nasze serce, ma także dobry wpływ na naszą sylwetkę. Przeprowadzone badania wykazały, że ludzie, którzy pili jeden lub dwa kieliszki wina dziennie przez kilka lat ważyli mniej niż ci, którzy go nie pili w ogóle.

15. Zamień samochód na rower. To nie tylko zdrowsze dla nas, gdyż jesteśmy stale w ruchu, ale też korzystniejsze dla środowiska; mniej samochodów, to mniej spalin, świeższe powietrze, więcej usmiechniętych twarzy.

16. Selekcjonuj ziarna. Nie wszystkie mają zbawienny wpływ na naszą dietę, np. ziarna pszenicy dają efekt nadęcia, zatrzymują wodę w organiźmie, powodują łaknienie. Dlatego najlepiej wyeliminować je z naszego menu.

17. Dostarczaj organizmowi tylko dobre tłuszcze. Zwierzęce i roślinne są źródłem energii, budują bloki dla  błon komórkowych, hormonów i prostaglandyny. Dobre tłuszcze znajdziemy w awokado czy chociażby oliwie z oliwek.

18. Pamiętaj o proteinach. Oprócz tego, że są potrzebne w budowaniu mięśni, są także potężnym "spalaczem" kalorii, gdyż ciało musi ciężko pracować, aby je spalić. Proteiny pozostają dłużej w organiźmie, dzięki czemu czujemy też dłużej sytość. Najlepszym źródłem protein są ryby, jajka, fasola czy też orzechy.

19. Nie rezygnuj ze śniadania. Śniadanie to najważniejszy posiłek, gdyż daje nam energię na cały dzień. Zostało udowodnione, że ci, którzy jedzą śniadanie zwłaszcza bogate w białko, dużo prościej zmniejszają obwód talii.

20. Wybieraj zielone. Szpinak, brokuły, szparagi - każdy z nich jest bogaty w antyoksydanty, witaminy, wapń, żelazo i kwas foliowy. Dodatkowo są sycące, stosunkowo mało kaloryczne i nie zawierają cukru. Stanowią więc idealny składnik zdrowej diety.

21. Modeluj ręce. Pompki to doskonałe ćwiczenie, które nie wymaga dodatkowych ciężarków czy odpowiedniego sprzętu, a w doskonały sposób kształtuje nasze ręce i ramiona.

Tagi: sport bikini
Powiązane artykuły

MODA

URODA

POZOSTAŁE

REDAKCJA:

© 2013-2020 wchoice.pl Wszelkie prawa zastrzeżone

Projekt i wykonanie: skyagency.pl - strony internetowe