wchoice - kobiecy wybór

Sneakersy które podbiły świat mody

Sneakersy które podbiły świat mody

Nie raz i nie dwa powtarzano, że historia lubi zataczać koło. W ostatnich latach swój wielki come back mają kultowe sneakersy. Kiedyś po prostu oryginalne obuwie, dziś – obiekt pożądania nie tylko dla sneakerheadów.

Nike Cortez to ostatnio najważniejszy but w świecie mody. Szeroko zakrojona kampania z Bellą Hadid zagwarantowała mu spektakularny powrót, ale nie tylko kwestie marketingowe grają tu pierwsze skrzypce. Ważne jest przesłanie, które idzie za całą kampanią – szanuj swoje buty, one mają swoją historię! Nike w ten sposób nawiązuje do popularnego motywu, w którym moda kiedyś musi powrócić. Marka odwołuje się do sentymentu związanego z Cortezami, do uczuć, czasów i postaci, które są z nimi kojarzone. Cortez nosili gangsterzy z Los Angeles, ale pojawiały się także w filmach! Mowa oczywiście o takich kultowych filmach jak Forrest Gump, Aniołki Charliego, a także Wilk z Wall Street. Widać, że w tym wypadku to nie model obuwia jest ważny (czy jego potencjał sprzedażowy), ale emocje.

Bella Hadid w kampanii Nike Cortez

Podobny powrót kilka lat temu miał model Adidasa – jego sneakersy Stan Smith. Początkowo buty dla tenisistów, z czasem zyskały popularność wśród wszystkich. Tylna część nie bez powodu ma kolor zielony, co nawiązuje do koloru kortów, a sam Stan Smith wygrał w nich Wimbledon w 1972 r.

Ich sława nie przeminęła – w 1988 roku sprzedano 22 mln par butów, jednak po reaktywacji w 2014 r. sprzedaż osiągnęła 40 mln sprzedanych par na całym świecie. Ich uniwersalność, prostota i klasa to wartości, które nie przemijają. Sukces był nieunikniony.

footpatrol.co.uk

Także Puma wkroczyła na scenę z odświeżonymi klasykami, specjalnie dedykując im dwie kampanie: „Forever Fresh” oraz „Legendary Style”. Mowa o modelu Suede oraz Basket – uważane za dziedzictwo XX wieku.

Model Suede był charakterystyczny dla nowojorskiego hip hopu, a co za tym idzie – także dla tancerzy breakdance. Z kolei model Basket na nowo zdefiniował świat koszykówki, odnosząc triumfy także w podziemnym środowisku muzycznym. Kult, jakim zostały otoczone wciąż ma się świetnie, a ich wersja po tuningu w sklepach sprzedaje się w jednej chwili.

Cara Delevingne w kampanii Puma Suede

Te powroty w modzie oznaczają tylko jedno: legendarne klasyki wciąż wracają, a moda po raz kolejny udowadnia, że nigdy nie przemija. We wspomnianych powrotach istotne jest hasło, które przyświeca wszystkim powyższym markom – buty to nie tylko sport, dodatek lub trend – to historia zapisana przez wybitne postaci.

Powiązane artykuły

MODA

URODA

POZOSTAŁE

REDAKCJA:

© 2013-2017 wchoice.pl Wszelkie prawa zastrzeżone

Projekt i wykonanie: skyagency.pl - strony internetowe